.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مناظره با موسوی یا محاکمه هاشمی ؟
تقی سالک اکمل

قصد داشتم امروز یادداشتی که درباره علل رای ندادن به احمدی نژاد آماده کرده بودم را منتشر کنم اما در پی مناظره شامگاه چهارشنبه 13 خرداد بین آقایان احمدی نژاد ومیرحسین موسوی بسیاری از دوستان با تماس های تلفنی مکرر وپیامکها وایمیلهای گوناگون نظر نگارنده را درین باره جویا شدند لذا این یادداشت را فی البداهه اما مستند دراین باره منتشر می کنم وان شاالله در یادداشت بعدی به وعده قبلی ام عمل خواهم کرد .

http://www.shomalnews.com/photo/124419851361161090.jpg


درابتدا باید به چند نکته اشاره کنم : 1- من خود از منتقدین جدی آقای هاشمی رفسنجانی هستم وقصدم دفاع از ایشان نیست .بحمدالله ایشان آن قدر امکانات و سخنگاه برای دفاع از خود دارند که نیازی به شخص حقیری چون من نیست ! .

2- همانطور که انتظار داشتم و به دوستان هم گفته بودم آقای موسوی تپق های زیادی زد واین بخاطر دوری چندین ساله ایشان از مصاحبه ها و رسانه ملی و تغییر جهت مناظره از سوی طرف مقابل بود والبته از لحاظ اخلاقی برنده این مناظره همراه با فضای تهمت موسوی است .

3- من نه با احمدی نژاد مخالفم (دربسیاری از نوشته های پیشین ازایشان دفاع کرده ام ) ونه به موسوی تعصب کور کورانه دارم اما با عوامفریبی مخالفم هر کسی که باشد.و از هرگروه و جناحی .

مناظره بین موسوی واحمدی نژاد برخلاف مناظره کروبی و رضایی همانطور که انتظار می رفت چالشی تر وجذاب تر بود امانکته اساسی این است که دراین صحبتها اتهاماتی وارد شد که بی پاسخ ماند .اما آقای احمدی نژاد به عنوان آغازگر مناظره همه جناح ها وشخصیتهای مطرح سیاسی را در مقابل خود خواند وفاز اول مظلوم نمایی و تخریب را کلید زد .در راس همه با نام بردن از رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام به این بهانه که از موسوی حمایت کرده است سعی در ارتباط همه دولتهای گذشته باهم و گذاشتن همه در یک طرف وخود در طرف دیگر داشت .سخنان گوناگون و اسامی بسیاری مطرح شد اما اینها چه ربطی به موسوی داشت ؟ دولتهای هاشمی وخاتمی - که شکرخدا هردوی ایشان زنده وحاضر وموجود هستند- چه دخلی به مهندس موسوی دارند ؟ علت نام بردن مکرر از هاشمی چه بود ؟ چون مردم ما به ویژه عوام به نام وی حساس هستند وطرح اتهاماتی – من به صحت وسقم آنها کاری ندارم – علیه هاشمی و پسرانش باعث جلب توجه ملت به احمدی نژاد مظلوم ! می شود .

آنچه گفته شد در واقع محاکمه هاشمی در فضایی یک طرفه بود نه مناظره انتخاباتی با موسوی ! اما باید این سوالها از جناب احمدی نژاد و حامیان آنها پرسیده شود که :
آقای احمدی نژاد عزیز !
شما فرماندار دولت موسوی بودید .چرا آن زمان به روند کار دولت اعتراض نکردید ؟

شما استاندار دولت هاشمی رفسنجانی بودید ودر همان دولت استاندار نمونه انتخاب شدید .چرا در آن دوران صدایتان در نیامد ؟ چرا بعد از آن حداقل مانند دکتر عباسی حامی امروز شما یا چون پالیزدار وفاطمه رجبی که عاشق وشیفته شماست سکوت کردید ودم نزدید یا جرات نکردید سخنی بگویید ؟

چرا وقتی شهردار تهران بودید با پسر متخلف هاشمی – به زعم شما – و مدیرعامل مترو برخورد نکردید ؟ اگر نگذاشتند مثل شب مناظره به ملت می گفتید .
رییس جمهور محترم !

اگر حمایت یک شخص چون هاشمی از دیگری مذموم وناپسند است چرا شما در زمانی که عضوشورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی و نیزشورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین بودید درانتخابات مختلف از هاشمی وناطق نوری حمایت کردید ؟
آقای احمدی نژاد !

اگر حمایت هاشمی بد است چرا شما در انتخابات مجلس ششم در لیست مورد حمایت جامعه روحانیت مبارز قرار گرفتید که اولا نام هاشمی سر لیست آن بود وشما نفر یازدهم آن لیست و ثانیا در شورای مرکزی همین تشکل کسانی چون هاشمی و ناطق نوری وحسن روحانی حضور داشته و دارند ؟چرا حمایت ایشان را قبول کردید وبرایتان بد نبود ؟

کاندیدای محترم ریاست جمهوری !

چرا درین چهارسال گذشته یادی از ناطق نوری و هاشمی و...نکردید و در جلسات مجمع تشخیص دوشادوش ایشان نشستید و آن شب یاد آنها افتادید که چنین وچنان هستند ؟ مفسدین اقتصادی چه شدند ؟ نام آنها راچرا به رغم وعده های بسیار اعلام نکردید ؟

برای مقابله به مثل با افتضاح کردان – که خودش هم به جعلی بودن مدرکش اعتراف کرد – به پرونده سازی علیه همسر موسوی – زهرا رهنورد- روی آوردید در حالی که وی اولین زن پرفسورای ایران است .نویسنده ای که اوایل انقلاب کتابهایش بسیار تاثیر گذار و مورد استقبال مردم به ویژه جوانان بود وآن زمان محمود احمدی نژاد دانشجویی جوان وجویای نام !

آنچه در مناظره گفته شد برای توده عامه جامعه خوب بود چون احمدی نژاد آبروی هاشمی را برد .اما باید دقت شود کدام یک از مسایل ربط به انتخابات و موسوی داشت ؟ کدام حرکت رییس جمهور اخلاقی بود ؟ پریدن در وسط حرف رقیب مقابل نمونه کوچکی از قانون گریزی احمدی نژاد و عدم تحمل وی است .چرا به جای پاسخ به سولات مدام از نام هاشمی مایه گذاشته شد و سوال با سوال پاسخ داده شد ؟

من از هاشمی دفاع نمی کنم اما خدماتش به کشور را نادیده نمی توان گرفت .همانطور که انتقادات فراوان به عملکردش وارد است .درعین حال با توجه به شرایط بحرانی جنگ واوایل انقلاب مدیریت موسوی را که مورد حمایت امام راحل بود بهتر ازمدیرت کنونی و در وضعیت صلح و آرامش فعلی مملکت می دانم .آنچه احمدی نژاد به عنوان منادی دولت اسلامی بیان کرد چیزی جز فریب افکار عمومی و کشیدن افکار واذهان به سمت وسویی خاص برای فرار از ناتوانی وانتقادات نبود .سخنان رهبرمعظم انقلاب در حرم امام در ۱۴ خردا د مبنی بر پرهیز از تخریب دیگران اشاره ای به همین رفتارهاست . برای تغییر این روند باید در انتخابات شرکت کرد .دریادداشت بعدی بیشتر خواهم گفت .

تقی سالک اکمل


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

تقی سالک 16 خرداد 1388
سلام به اطلاع می رساند پس از انتشار ایم مطلب وبلاگم من توسط بلاگفا مسدود شد .

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.083 seconds.